דברו איתנו ב-WhatsApp טל: 052-8022374

ביצות שי-שי

ידוע שהישראלים אוהבים לטייל באירופה וכך גם אני. ובכל זאת, את סין אני אוהבת יותר. והכי הרבה בסין אני אוהבת את העיר האנגג'ואו שבמחוז הדרום-מזרחי ג'ג'יאנג. זוהי אחת הערים היפות ביותר בסין ולא מעט בזכות האגם המקסים שיחו הנמצא בתחומיה.

 

עם זאת, לא כולם יודעים שלא הרחק מהאגם, במרחק של חמישה קילומטרים בלבד נמצאת פנינה נוספת - גן הביצות שי-שי שפירוש שמו הוא "המעיינות המערביים". בדומה להרבה מקומות אחרים בסין, השם נשמע די משעשע אולם מיד לאחר שמגיעים לכאן, מרגישים את הרוגע, השקט ולא מעט קסם.

המקום הזה מאוד רומנטי והאווירה כאן מיוחדת ביותר.

הגן הוא פשוט ענק ורוב שטחו מכוסה במים. יש כאן סבכי קנה סוף, עולם עשיר של החי והצומח: בכל מקום שומעים קולות של ציפורים ומרגישים ניחוחות פרחים, האוויר כאן רענן למפליא. והשקט, השקט משגע.

רוב השבילים הם גשרים מעץ שנמתחו מעל האחו, האגמים והביצות. השטח רחב מאוד כך שקל להסתתר מהמוני התיירים הסיניים וליהנות מפרטיות, קולות הציפורים וצלילי המים הזורמים. בקיצור, חלום

 

לפני כשלוש מאות שנים, בתקופת שלטונה של שושלת צ'ינג, היה זה מקום מנוחתם של פוליטיקאים ואנשי רוח אשר מאסו בחיי הזוהר הרועשים. אז היה מוכר האזור הזה גם בכינוי "גן עדן על פני האדמה".
"השבילים מובילים למעיין פרחים, אדמה פוריה בכל מקום השופעת בעשבים ועצי פתל, רואים עשן לבן וחלונות מבמבוק, שלג, משמיש וחזזית" כך כתב הקיסר קאנגשי מבני שושלת צ'ינג שבא לכאן כדי לבקר את אחד היועצים שלו

במשך תקופה ארוכה מאוחר יותר, הוזנחו הביצות עד שלאחרונה החליטה העירייה לנקות ולשבח אותן כדי להקים כאן גן לאומי

כיום נחשב שי-שי לגן הביצות היפה ביותר במדינה כאשר הנוף ובית הגידול המיוחדים שלו הופכים אותו ליעד תיירותי אטרקטיבי מאוד

X

רוצים 10% הנחה על כל החנות?

דברו איתנו ב-WhatsApp