דברו איתנו ב-WhatsApp טל: 052-8022374

טעויות בחליטת התה

כאן אספר על הטעויות השכיחות בחליטת התה. אתם תגידו "מה השטויות האלה? מה כבר יכול להשתבש?". ובכל זאת אם תבחנו את אופן הכנת המשקה הפשוט הזה, ייתכן מאוד שתהיו מופתעים))
 
אז ככה...
 
חליטת תה במים רותחים
זה בסדר בנוגע לחליטות של כל מיני צמחים אחרים אבל לא עם התה הסיני. טמפרטורת המים הגבוהה ביותר לחליטת התה לא צריכה לעלות על 95 מעלות וזה יכול להתאים לתה מסוג שו (shu), שנג (sheng) ופואר (pu'er) שאלו הם סוגי התה האדום והאולונג שעברו התססה יסודית.
את התה הירוק חולטים במים שהצטננו עד לא יותר מ-80 מעלות. רצוי גם שהמים יהיו "רכים": למשל אין להרתיח מים בקומקום יותר מפעם אחת, תשפכו אותם ללא רחמים ותרתיחו מים חדשים, אחרת טעמו של התה ייפגע.
 
כמות עלים לא נכונה
אם תיקחו יותר מדי עלים, החליטה תצא חזקה מדי ואם תיקחו מעט מדי אז ייצא חלש. כאן הרבה תלוי בהעדפותיכם האישיות אבל יש סוגים של תה שאיתם לא כדאי לשחק: במקרה של תה ירוק, שנג פואר, תה אדום ואולונג, אם תחלטו אותם חזק מדי, תקבלו תה מר ועפיץ יתר על המידה ולכן כמות העלים המומלצת לכל חליטה היא כ5-7 גראם. לעומת זאת, תה לבן הנודע ב"קלילותו", עלול לא "להיפתח" עד הסוף עם כמות עלים קטנה מדי וכאן המנה האופטימלית היא כ-8 גראם.
 
משך חליטה לא נכון
בחליטת הזרמה (כלומר כאשר מזרימים מים חמים דרך העלים), משך החליטה בדרך כלל לא יעלה על דקה אחת ואף עשוי להגיע ללא יותר מאשר 15-30 שניות בלבד. מי שמשתמש בשקיקים חד-פעמיים, אמור לחכות קצת יותר מדקה אחת. העיקר, אל תשאירו את החליטה במים כאשר חולטים אותה בקומקום גדול, אחרת התה יהפוך למריר ומאכזב.
 
שימוש בכלים לא מתאימים
את טעמו המלא ביותר של התה ניתן להשיג כאשר משתמשים בכלים מזכוכית, חרסינה וחרס. לא מומלץ לחלוט תה בכלים חד-פעמיים מנייר או מפלסטיק מפני שבנוסף לחומרים המזיקים המופרשים במגע עם מים חמים, אתם עלולים אף להרגיש תוספת טעם לוואי לא ממש נעימה.
 
דילול והמתקה
את התה הסיני האיכותי באמת, לא מדללים במים ולא מוסיפים אליו סוכר - זה יהרוס את הטעם המקורי ואף יפגע במאפיינים הייחודיים שלו. אבל מי שלא יכול בלי, באפשרותו להוסיף קצת דבש לתה ירוק, אדום או שו-פואר.
 
גישה לא נכונה
אסור להיחפז ולמהר בעת חליטת התה בין אם זוהי חוויית שתייה שגרתית ובין אם לא פחות מאשר טקס התה. תהיו מרוכזים ורגועים ואז תוכלו להיות בטוחים שתיהנו מהטעם, הניחוח והשפעתו החיובית של המשקה הקסום הזה.
X

רוצים 10% הנחה על כל החנות?

דברו איתנו ב-WhatsApp